dilluns, 17 de febrer del 2020

Sol – Solet

13-02-2020

Miranda de Can Jorba

Via : Sol – Solet (curta)

Començaré com les dissertacions dels “Vells” ......  recordo que quant era “menys gran” vaig anar a fer la via CADE de Terradets (La ascensió nº 10 - 1970) i al acabar, amb bota rígida, vaig dir-me ara ja em puc considerar un escalador  ....
El Martí al  L - 1

Avui he anat a fer la via Sol Solet i ja puc dir que he començat a “desconstruir-me” com escalador, no es el principi del fi, mes aviat es la constatació de que ja estic en un altre nivell d’escalador, un nivell que es la constatació de certes mancances físiques i la constatació que ja he quedat per sobra de les “elucubracions” dels “Escaladors actuals”  i les seves discrepàncies i / o puritanismes.
El Guillem al  L - 2 (foto Martí)

Una etapa nova i que se albira molt interessant i que espero compartir amb molta gent. Això si la graduació de les vies que es subjectiva, serà bastant discrepant amb molta gent, però serà la meva i la de les meves circumstancies segons els moments.

Un cop feta la xerrameca, aniré al moll d’avui, com que l’Esteve no podia sortir el Martí i Jo em decidit anar a Montserrat, una via amb poca aproximació, recordada com a fàcil, assegurada i de baixada còmoda i curta.
L - 3

Primera sorpresa ja no es pot arribar a Can Jorba amb cotxe.

Segona sorpresa no es tant fàcil, els agafadors son petits i els peus no tenen rapisses per posar-se, sort que esta ben assegurada i ens ha permès agafar-nos pròdigament a els “agafadors de colors” tant per avançar alguns pams com per descansar, per que he bufat de valent.
R - 4 des de L - 4 (foto Martí)

El darrer llarg no lo em fet, em sortit a la dreta de la darrera assegurança per una amplia cornisa a trobar una instal·lació de ràpel (3 xapes amb anella) i així ens estalviem el ràpel volat.
Com Arribar-hi

Descripció  :

Primer Llarg :   Començament de un gran arbre, anar un xic a l’esquerra a trobar una xapa, de aquesta anar  recte amunt, ara ja seguin les xapes, veurem a la nostre dreta i a la nostre esquerra xapes, passar d’elles. El terreny en aquesta part es relliscós per que generalment esta humit i per el pas de personal, un cop fe 2/3 del llarg la pedra millora notablement fins la reunió. 30 metres, 8 xapes, Vº.

Segon llarg : Recte amunt de la reunió, per terreny de mol bona pedra i anant seguint les xapes, ara un xic a la dreta, ara un xic a l’esquerra fins la reunió, placa per gaudir-la. 18 metres, 5 xapes, IVº +.

Tercer Llarg :  Amunt de la reunió a la tercera xapa anar a la dreta en una diagonal ascendent, pedra de primera qualitat, algun pas de flanc fins situar-nos sota la reunió ara recte amunt, aquets darrers metres baixa un xic la dificultat. 30 metres, 12 xapes Vº / IVº+

Quart Llarg :  Sortir cap a la dreta per passar entre mig de uns arbres, es dona la volta a un esperó i es puja recte amunt per una placa preciosa amb molts foradets, arribats a una fissura ampla i còmoda la via te un darrer xapa i marxa cap l’esquerra. Aquí nosaltres em optat per posar una cinta a la darrera xapa i anar per la fàcil i còmoda cornisa a trobar, uns 4/5 metres en horitzontal un ràpel de 3 xapes amb anella per començar a fer ràpels i evitar-nos el ràpel volat. 25 metres, 6 xapes, IVº / IVº+

Baixada :

Un Primer ràpel curt, uns 20 metres, fins la instal·lació del segon ràpel.

Un segon ràpel de uns 32 metres, la instal·lació del darrer ràpel esta uns 6/7 metres a l’esquerra de la vertical de baixada, en un amplia rapissa.

Un tercer ràpel de uns 50 metres fins el terra tot seguint la vertical.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.