dilluns, 17 de juny del 2019

Collbató

La Codolosa (dreta)

Via  : CDR
Avui els llençols se ens ant pegat al cul i arribem al Bar de L’Anna tard mol tard inclús per a nosaltres, tranquil·lament acompanyem al únic personatge que queda al Bar que no es un altre que el mític “Lolo”, mentre fem el cigaló  a la fresca anem deixant verds a tots els clàssics que avui no estan per aquí i es que em de aprofitar la ocasió per posar-los a “parir”.
El Martí al L - 1

Xerrem i xerrem fins que decidim anar els tres junts a escalar, dic tres per que en aquesta ocasió L’Esteve a decidit fer-nos el salt i ens a recomanat que en la seva absència aprofitem per fer una escapada a Montserrat i així tindrem , una temporada, content al “Jefe”  Martí, com que Jo no pinto res me adapto a lo que ses senyories diguin.
El Guillem al L - 2

Be a lo que anàvem serem tres el “Lolo” ens ha adoptat i ens porta a conèixer lo desconegut de la ignota i salvatge paret de La Codolosa, dit i fet enfilem la perillosa ruta automobilística que ens portarà del Bar de L’Anna” al cap de munt del rebel i agosarat poble de Collbató, a on deixarem els nostres vehicles per enfilar el llarg, tortuós i desconegut camí que ens porta al peu de les Muralles Dolomítiques de La Codolosa, desafiant el buit situat als nostres peus ens desplacem per la seva base buscant el seu extrem mes oriental, cansats per el esforç però amb la moral mol alta, el nostre company ens indica una elegant línia que nosaltres, pobres aprenents, no em fet. Davant d’aquet mur, aparentment, infranquejable  el ànim ens cau per terra, el nostre vell i nou company ens anima i distribueix equitativament els llargs de corda, ens traspassa part de la seva alta moral i comença atorgant el primer llarg al Martí, amb lo que aquet  inicia un vall de castanyoles, de lo content que esta, a Mi me atorga el segon llarg amb que em conformo, tampoc tinc mes remei, ell se atorga el tercer llarg, que com bon “Màster” que es, es el mes difícil i fi al estil placa Montserratina.
El Lolo al inici del L - 3

Be ho he passat d’allò mes be amb aquesta parida pseudo lideraria de mes amunt.

La via no la havia fet mai i he de dir que tant al Martí com a Mi ens ha sorprès agradablement, assegurada amb alguna xapa i moltes bagues que penjant de diferents andròmines, tornarem.... !!!!
L - 3

Aparcar al cap de munt del poble de Collbató (Diumenges esta prohibit) i seguir el camí que va al peu de La Codolosa, uns 05 a 15 minuts segons forma física.

La via esta situada a La Codolosa Dreta o Oriental, el inici esta a l'esquerra, a escàs un  metre, de la via  “Alimera”  en una marcada petita canal.

Descripció :

Primer llarg  :  El inici es per una fissura que te a dreta i esquerra dues plaques amb xapes de altres vies (Alimera i De les Cabres), se inicia per terreny no gaire difícil, alternant passos a  esquerra i sobre tot a la dreta de la petita fissura, es van trobant assegurances, la sortida de la canal te un pas mes finet que la resta, desprès es va amb tendència a la dreta fins sortir a la rapissa herbosa, a la pedra del davant trobem la reunió, dos xapes amb una anella, mes amunt es veu clarament  un altre reunió  ... NO anar-hi. 30 metres, 7 assegurances, IVº / IVº+ / IVº / IIIº.

Segon llarg  :  Recte amunt un pas fi de sortida per xapar desprès anar mes fàcilment cap a l’esquerra fins una marcada canal a la entrada i a l’esquerra una xapa al nivell del terra, la canal es transforma en un petit díedre ben assegurat que puja variant les tècniques, díedre, petites bavareses i alguna placa, a la dreta, fins superar uns blocs, passats els quals baixa un xic la dificultat, uns darrers passos de placa i abans de arribar a una grossa olivera trobem, a l’esquerra, de la olivera,  la reunió. 33 metres, 9 assegurances, IVº+ / IVº / Vº / IVº.

Tercer llarg  :  Un fàcil flanqueig a la dreta per situar-nos a la rapissa de l’olivera  davant una compacta placa ben assegurada amb un pas mes difícil al seu mig, a la part alta va cap a la dreta fins trobar un pas herbós, corda fixa que ens deixa en la còmoda reunió.  27 metres, 6 assegurances, IIIº /  Vº-  Vº.

Descens  :

Dos ràpels R-3 a R-1 i R-1 al terra

Tres ràpels curts seguint les reunions.

Suggeriments de vies per anar-hi  a Montserrat.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta