dilluns, 29 de març del 2021

Collbató

Codolosa (dreta / est)

Via : De les Cabres

Inici de la via  A l'extrem dret de la paret un corriol li dona la volta, al darrere un peu de canal còmode d'on surten 4 o 5 vies força interessants.
Descripció de la via :
Primer llarg : Pel vell mig de la canal de la dreta, recte amunt, al principi ajagut i després es posa més dret, una xapa, pedra molt bona i agafadors correctes, anant pujant més o menys recte, passada la segona xapa baixa la dificultat, fins a sortir a un tram més còmode per fer un pas amb la pedra a controlar, curt i ben assegurat, una rapissa de terra i un altre, curt, tram de roca que ens porta cap a la dreta a trobar la reunió. 45 metres, 4 xapes 1 pont, IIIº / IVº / IVº+ / IVº / IIIº
Segon llarg : Se surt per la dreta de la reunió per posar-se a sobre i després una mica a l'esquerra, si se segueix la pedra pel menys difícil, la tercera xapa queda una mica a la dreta en mala posició, després amunt una petita tendència a la dreta i recte amunt, pedra de primera, agafadors de primera un petit plaer. 28 metres, 7 xapes, Vº / IVº+ / IVº
Tercer llarg : Per sobre la reunió a trobar una xapa un xic lluny, però per terreny còmode, un cop fet un petit espero la pedra s'ha de controlar un xic, encara que la dificultat cau en picat, la reunió la farem una mica penjada a la nostra esquerra, en un bec ben visible des de l'anterior reunió, però que és perfecte per instal·lar el ràpel. 25 metres 2 xapes 1 pont, IVº / IIIº.
Baixada :
Baixar per la mateixa via en dos ràpels de 50 i 40 metres.