diumenge, 22 de setembre del 2024

Mirador dels Ermitans

Via, Camí del Xas

Disseny i Equipament Agost 2003 per Guillem Arias

Juny 2021 me informant que ha estat desequipada.

Posteriorment he parlat amb gent, pocs, que la han fet.

Croquis original

Primer llarg: comença pel díedre de la via "Camí de l'Alsina", després segueix per l'interior del torrent amb una petita xemeneia en diagonal al cap de munt una protuberància rocosa, flanquejar-la pel mig fins a entrar al torrent, a la paret de la dreta reunió de dues xapes. 45 metres, 10 xapes, IVº / IIº / Vº-- / IIº.

Primer llarg bis: Pujar pel costat del torrent en mig d'una selva tot caminant primer recte amunt després en diagonal a l'esquerra fins a arribar a la rapissa herbosa que travessa la paret venint de les escales del Pas del Francès i que passa per la segona reunió de la via "Camí de l'Alsina" i per l'inici de la via "Broma de Satan" i a continuació per la segona reunió del "Camí del Xas". Trobarem dues xapes per fer la reunió a peu de la rapissa.

Aquest primer llarg i posterior caminada està molt exposat a què els aiguats i rierades dels darrers anys ho han fet bastant malbé, per tant, no és mala opció obviar-ho, i començar a la R-1 bis.

Segon llarg: Comença a la dreta de la reunió, no gaire difícil i quan es posa més dret, Jo ho he fet amb estreps fins a sortir, en lliure bonic i de bona pedra amb certa tendència a l'esquerra fins a arribar, per terreny més fàcil a la còmoda reunió dues xapes. 35 metres, 13 xapes, IIIº / Ae / Ae+ / IVº / IIIº.

Tercer llarg: Per la dreta seguint una fissura, Jo ho he fet amb estreps, El primer cop vaig sortir en lliure amb un pas delicat i difícil cap a l'esquerra i després amunt, posteriorment he sortit recte amunt a buscar un marcat merlet que és a on retroba el primer recorregut. Després recte amunt amb dificultat decreixent fins a la reunió, dues xapes. 30 metres, 6 xapes, Ae / Vº+ (o IVº+) / IVº / IIIº.

Quart llarg: Uns passos d'estreps, després placa bonica i curta, seguir cap a la dreta, no gaire difícil i un darrer pas d'estrep per superar un petit llavi, seguir amunt per terreny còmode fins a arribar a una rampa un xic descomposta, aquí vaig posar una cadena fins a la reunió de dues xapes. 30 metres, 10 xapes, Ae / IVº / Ae / IVº / cadena.

Cinquè llarg: Una diagonal ascendent cap a la dreta a trobar l'esperó que ens portarà directe a la barana del Mirador dels Ermitans. 20 metres, 5 xapes, IVº / IVº-- / IIIº.

Baixada : Seguir el camí en el qual estem, cap a baix (esquerra) i després per les escales dels pobres fins al Santuari.

Atenció sembla que esta desequipada ??

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.