Translate

Cercar en aquest blog

dilluns, 7 d’octubre del 2024

De les Cabres

 07-10-2024

Montserrat
Collbató
La Codolosa dreta
Via : De les Cabres

Fa uns dies el Víctor em truca i em pregunta si el diumenge 06-10-2024 puc fer de monitor de via llarga...?
Home via llarga ...? No, no et preocupis la Codolosa tres llargs i els cursetistes faran de primer. A...!! bé, Sí, d'acord conta-hi.
Si, si a peu pla, tot es fàcil

Els dos que em van aguantar

Peu de la Codolosa dreta 

Així que penjo i ho penso ... En ginyo ... He dit que si, si l'únic que faig és arrossegar-me per la pedra i bufo com una balena...
Total que arriba el dia i ja em veieu envoltats de "canalla" amb una marxeta que de unido.
i no s'agafa a la cinta..!!!


Ella ben atenta als moviments del company

Un panorama de culs variats
Comencem bé, és diumenge i hem d'aparcar als Bombers. Aneu fent que Jo conec el camí arribar al final del poble i ja vaig esbufegant. Quin dia m'espera, penso Jo. A poquet a poquet vaig pujant i esbufegant, finalment arribo a peu de vies i per dissimular els hi pregunto com és que no estan a la primera reunió, riures i més, semblant "bona gent".

Som 6 cursetistes i tres monitors, farem tres vies que pujant totes tres a tocar. Primer les parelles de cursetistes, em toquen la Maria i el Xavi, la via que ens assignen, la via De les Cabres. Me'ls miro de reüll, ella menuda, nervada i atlètica, ell gran, musculat i sobrat. Uf he de fer-lo el millor que sàpiga.
Ella puja

Ell assegura
Hem fet Cim...!!!
La teoria em funciona bastant bé, la practica amb el material també. Pujar de segon ja és un problema, sempre és millor de primer, però en fi és el que toca, procuro fer-ho amb dignitat això sí lentament i bufant. Al segon llarg quan no miren, en un pas m'agafo a l'agafador de colors i aprofito que porto una cursetista a la meva esquerra per penjar-me d'una xapa i fer veure que li dic el que té que fe, va sobrada, però Jo descanso. Arribem a la tercera reunió, ara toca fer tres ràpels perquè practiquin i Jo sense fer la cervesa del matí, perquè, per no trobar gent no hem parat a esmorzar, per tant, falta la cervesa, el cigaló i el piti d'inici del dia. Ara tres ràpels per practicar. Finalment, arribem a terra, mentre van recollint material, Jo començo a baixar, ells arriben primer al cotxe.

He de dir que els cursetistes en general i els dos que m'han aguantat són fantàstics, sense curset sortiria amb qualsevol d'ells a escalar i fer la birra, escalant, amb el material i sobretot en la relació tant en la paret com al bar mantenint conversés força interessants.
Els altres...



El Jefe...!!!
Gràcies per donar-me aquest dia tan fantàstic...!!!
Inici de la via  A l'extrem dret de la paret un corriol li dona la volta, al darrere un peu de canal còmode d'on surten 4 o 5 vies força interessants.
Descripció de la via :
Primer llarg : Pel vell mig de la canal de la dreta, recte amunt, al principi ajagut i després es posa més dret, una xapa, pedra molt bona i agafadors correctes, anant pujant més o menys recte, passada la segona xapa baixa la dificultat, fins a sortir a un tram més còmode per fer un pas amb la pedra a controlar, curt i ben assegurat, una rapissa de terra i un altre, curt, tram de roca que ens porta cap a la dreta a trobar la reunió. 45 metres, 4 xapes 1 pont, IIIº / IVº / IVº+ / IVº / IIIº
Segon llarg : Se surt per la dreta de la reunió per posar-se a sobre i després una mica a l'esquerra, si se segueix la pedra pel menys difícil, la tercera xapa queda una mica a la dreta en mala posició, després amunt una petita tendència a la dreta i recte amunt, pedra de primera, agafadors de primera un petit plaer. 28 metres, 7 xapes, Vº / IVº+ / IVº
Tercer llarg : Per sobre la reunió a trobar una xapa un xic lluny, però per terreny còmode, un cop fet un petit espero la pedra s'ha de controlar un xic, encara que la dificultat cau en picat, la reunió la farem una mica penjada a la nostra esquerra, en un bec ben visible des de l'anterior reunió, però que és perfecte per instal·lar el ràpel. 25 metres 2 xapes 1 pont, IVº / IIIº.
Baixada :
Baixar per la mateixa via en dos ràpels de 50 i 40 metres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada