dimarts, 17 de setembre del 2024

04-11-2015

Gorra Frígia
Via : De l'Adrià
Montserrat de nou .... un cop tornat de les aventures Italianes (http://guillem2.blogspot.com/2015/11/arco-valle-del-sarca.html) tornem a casa.

Descripció de la via :
Primer llarg : Se surt a la dreta de la creu i a l'esquerra de la marcada fissura que baixa de l'arbre, per terreny còmode fins a trobar una xapa després recte amunt, més o menys, per anar a sortir a l'esquerra de l'arbre, un parell de passos més finets li donen una mica de salsa, això si els dos passos ben assegurats per una xapa cadascun, la reunió la trobem a l'esquerra de l'arbre i uns 2 o 3 metres per sobre. 40 metres, 7 xapes, IIIº / IVº / IVº+ / IVº / IIIº

Segon llarg : Sortir recte amunt per terreny molt agradable, després una petita tendència a la dreta, una xapa ens marca la direcció, i amunt fins a la reunió, pedra grossa i molt franca. 25 metres, 4 xapes, IIIº / IVº

Tercer llarg : És el llarg estrella, se surt recte amunt per de mica en mica anar cap a la dreta alguns passos fins i obligats, sempre amb la xapa als genolls, direcció a la punta dreta del sostret, ara tenim una xapa per sobre de la visera, els més agosarats deuen pujar recte... els més covards anem a la dreta a trobar la punta de la visera i amb agafadors grans i bonics li donem la volta fins a tornar a situar a sobre de la xapa i cap a dalt amb agafadors genials, a la reunió es pot entrar per la dreta o l'opció més fàcil per l'esquerra. 30 metres, 9 xapes, IVº / Vº / IVº

Quart llarg : Sortida per la dreta de la reunió, molt dreta, un pas d'Ao molt bonic, segueix amunt amb molt bona pedra i gaudint de valent amb un grau molt assequible, al cap de munt tendència a l'esquerra, ajagut, a trobar la reunió comuna a moltes vies. 30 metres, 6 xapes, Ao / IVº / IIIº

Cinquè llarg : És el tram comú a moltes vies i té dues opcions seguir la llastra / fissura cap a l'esquerra del tot i finalitzar a l'esquerra de la creu o sortir amb una mica més d'ambient per la sortida directa, aquesta darrera s'agafa a mig recorregut de la llastra i fa un pas de flanc a la dreta per superar un petit mur, després recte amunt per terreny una mica vertical fins a anar a sortir a La Creu des de la qual es fa la darrera reunió. 40 metres, 5 xapes, IIº / IIIº / IVº / IVº+ / IVº / IIIº

La baixada ara està muntada per rapelar allà a on començava el cable trobem una instal·lació de ràpel, just a l'altura dels arbres de la nostra esquerra trobarem una altra instal·lació. Atenció 4 o 5 metres abans es troba una instal·lació de dos espits segellats i un xic sortits… NO agafar-lo la bona està a sota a 4/5 metres. Després des d'aquesta en un ràpel de 55 s'arriba a terra, pel camí es troba una altra bona instal·lació per rapelar.

Baixar per la canal en direcció al camí ample que va al funicular, o Pla de les taràntules, és el mateix que hem seguit per vindre.