dilluns, 21 d’octubre del 2024

Collbató
Serrat del Muntaner
Frare de Baix del Clot de La Mònica

El Frare de Baix del Clot de La Mònica, té darrere el Serrat del Muntaner i al davant el Serrat de La Pastereta, entre els dos Serrats s'ha format el Clot de La Mònica.
Situat a l'esquerra del Clot de La Mònica, sentit de la marxa de pujada.

Aproximació :

Des de la part alta de Collbató, abans de deixar les cases a l'esquerra una pista. Ara està tancada.
Seguir la pista fins a arribar a l'antic lloc d'aparcament. Davant mateix surt una curta pista en mal estat, seguir-la a peu i just uns metres abans del final i a la nostra dreta un marcat camí (marques blaves) s'enfila pel Clot de La Mònica, seguir-lo, ignorar un parell de corriols situats a la nostra esquerra, seguir amunt fins una mica abans que el camí faci el llarg flanqueig a la dreta, veurem una fita que indica un petit sender a la nostra esquerra, quasi en angle recte i ascendent, en aquest punt pràcticament estem una mica per sobre del peu de l'Agulla del Frare de Baix, seguir a l'esquerra fins a situar-nos al peu de l'Agulla.

Descens :

Des d'una mica a sota del cim i mirant al serrat del Muntaner un ràpel amb dues grosses argolles, ràpel d'uns 53 metres fins al peu de l'Agulla del Frare de Baix del Clot de La Mònica.

En aquest punt trobem una única anella de ràpel que ens evitarà tornar per una rapissa herbosa i en 28 metres ens deixa al peu de l'Agulla del Frare de Baix.

Si seguim la rapissa, retrobarem ràpidament el camí que hem pujat.
Si hem fet el segon ràpel, hem d'anar flanquejant cap a l'esquerra, cap a dintre del Clot de La Mònica, sense perdre alçada fins a trobar el camí de pujada.