Translate

Cercar en aquest blog

dijous, 24 de febrer del 2022

Traca i Mocador

23-02-2022

Montserrat

Collbató

Serrat del Muntaner

Via  :  Traca i Mocador

Avui l’Esteve ens fa el salt i ràpidament el Martí ens proposa... be, mes que proposar ens llança un ultimàtum per anar a Montserrat, el Raimon no ho dubte i s’adhereix ràpidament, no em queda mes remei que doblegar-me o quedar-me amb la gata i aquesta darrera ja esta farta d Mi i em diu que marxi i la deixi trenqui-la.... 

El Martí al L - 1
Així que desprès de un munt de mesos o inclòs d’anys que semblant segles em tornat al bar de L’Anna a esmorzar, avui molta gent  currants,  dels que cotitzant per que nosaltres cobrem a final de mes, en fi tots em passat aquesta etapa....

Ja estem fent el cigaló i la cigarreta i surt la temible pregunta, a on anem ..??

Silenci, trec les ressenyes de les vies de la Codolosa, el Martí diu .... Que el Filòsof digui alguna cosa ..!!! El Raimon diu, Jo havia mirat una via fàcil, ens mirem els dos i el convidem a seguir, .. “Traca i Mocador” diu , mmm ens sona !! si home esta al Serrat del Muntaner diu El Martí, crec que es dels Masó, dic Jo, i em sembla que la em fet, ràpidament surten els “mòbils” i ens posem a buscar, a Mi no em surt en el meu bloc dic Jo .... be trobem la ressenya i ens sembla be, grau assequible (per nosaltres) un xic lluny, El Martí em pregunta que com ho veus ... Be, xino xano podem anar, un xic lluny... però faré un esforç per vosaltres, somriuen, això vol dir que ell pagarà la cervesa de baixada.

L - 1 el Raimon i a la R - 1 El Martí
La via es curta, com totes les de la zona, es un flanqueig ascendent d’esquerra a dreta, amb algun passatge que va recte amunt per guanyar alçada, en aquests curts trams es a on es concentra les dificultats, que no passen de IVº, en general  esta ben assegurada ( un xic justeta) per ser dels Germans Masó.
El Raimon al L -2
El darrer llarg marca de 40 metres, nosaltres ho em fet en un replà aprofitant bones sabines, desprès  es veu un lleuger camí per una canal herbosa, la via em vist desprès que va a trobar la pedra de la dreta, nosaltres em pujat a la petita agulla que teníem a sobre, per la seva esquerra i baixar al collet oposat en que probablement surt el petit camí de la canal, no es gran cosa ... però es una mica mes llarg que seguint el camí de la canal  i arribes a  dalt de una “Agulla”,  per lo que he vist desprès en aquest punt se han fet diverses variants de sortida per els darrers 10 / 15 metres.

Aproximació

Aparcats a la “Vinya Nova” seguim per la pista fins arribar al camí de la Pastereta o Clot de La Mònica,  uns  6 / 10 minuts el seguim, marques blaves, passem per sota El frare de Baix i un xic abans d’arribar al punt que gira a la dreta en marcat flanqueig, trobarem una fita i un camí a la nostre esquerra  que voreja la paret per sota, deixem diversos trencalls que pujant al peu de les diverses vies i anem fins que quasi es perd per aquí trobarem aquesta via, uns 20 / 50 minuts.

El inici esta encaixat per matolls, una petita fletxa picada a la paret marca el inici.

Primer llarg  :  Una petita fletxa a sobre una petita fissura horitzontal en una zona vermellosa marca el inici en diagonal ascendent a la dreta, una mica mes enllà de una solitària  branca en mig de la placa trobarem una xapa, ara es qüestió de anar-les seguint, això si amb una certa distancia entre unes i altres, a la darrera se ha de pujar recte amunt a on trobarem la reunió, pedra bona, petita i cantelluda. 30 metres, 3 xapes, IIº / IIIº / IVº

Segon Llarg :  Un xic amunt i desprès a la dreta es veu la xapa, a la segona xapa un tram un xic mes dret amb agafadors petits i cantelluts, desprès un xic mes fàcil trobarem una zona herbosa i am pedra a controlar, sembla que per aquí esta el punt en que se ha d’anar a la dreta, nosaltres em seguit amunt per terreny fàcil, fins un bon replà, reunió aprofitant el arbrat. 30 metres, 3 xapes, IVº-- / IVº  / IVº-- / IIIº.

Tercer Llarg :  Estem a sota una mena de petita agulla, la pugem per la nostre esquerra fins un petit collet, ara a la dreta uns pocs metres fins el cim d’agulla i desprès baixem dos metres a un collet per fer la reunió còmodament. 30 metres, Iº - IIº

La baixada  :

Seguim la carena cap a la dreta, es dir cap el interior del massís, petit corriol i alguna fita, fins un punt que tot seguint el corriol anem en flanqueig baixat mol poquet, fita visible des de la carena, ara dintre del bosc anar seguint el camí tot flaquejant, trobarem diverses baixades mes pronunciades a la nostre esquerra, obviar-los i seguir flanquejant fins trobar el camí, ben marcat, de l’Artiga Alta, marques blaves, ara seguir-lo en sentit descendent a trobar el camí per el que em pujat.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.

Per La Canalla a Montserrat 

Per  La Canalla fora de Montserrat