diumenge, 2 d’octubre del 2022

La Canal

01-10-2022

Collbató
Via : La Canal (Variant d'entrada)

Un dia esplèndid, dia de reivindicació de l'1-O , 5 anys d'aquell dia que ha marcat un abans i un després.
Abans entusiasmats i il·lusionat, un després que millor aprofitem el dia escalant. Abans era el Poble, després és dels Professionals de la Política i l'hem cagat. Ells a lo seu, assegurar la poltrona que si no poden fer portes giratòries amb alguna empresa, es poden trobar, un altre cop, tornant al seu estatus de classe mitja baixa o menys.
El Guillem al L - 1 (foto Raimon)
Així que
A) opció de tenir dret a porta giratòria
B) Opció de conservar la cadira, els sous i prebendes que es posen ells mateixos.
Bé tot això no sé si és ben bé així, però si mes no és el que a mi em sembla en vista del que es dignen dir-nos quan no ens tracten de massa aborregats i imbecils, vàlids únicament per aconseguir els nostres vots uns dies abans d'eleccions.
El Raimon al L - 2
Sort que el dia és esplèndid, el Bar Anna a petar de velles glòries, velles pels anys que fa que ens arrosseguem per aquest món i Glòries perquè ens coneixem des de l'inici dels temps i ens hem de fer una mica d'autobombo. Demostrant clarament i practicant el que es pensa de tot plegat.
L - 3
Comencem la via per una entrada de l'esquerra que té una pedra molt bona, una dificultat moderada i mol ben assegurada, la resta anant fen sense córrer, gaudint del Sol i de la pedra. No se que ha passat però com que no venia el "Jefe" me he despistat i el mal aparracat, del company,  en la segona reunió ha saltat per sobre meu  i quant me he adonat estava ja uns metres amunt.... es que soc un tou..!!!
L - 4 (foto Raimon)
Al darrer llarg han posat una reunió optativa al final del llom que es fa caminant.

Situació : Seguim el camí de «La Codolosa» passem el petit canal de rec i seguim fins a situar-nos ben bé a la vertical de la via "La Canal", una fita ens indica l'inici d'un marcat corriol que puja a trobar l'inici de la via, a el nostre esquerre una zona d'escola d'escalada, la via comença uns 3 o 4 metres a l'esquerra de l'entrada de La canal, petita i còmode reunió zero.

La via :

Primer llarg : Tres o quatre metres abans d'arribar al punt d'inici de la via "La Canal" unes xapes ben visibles marquen l'inici i continuació, molt bona la qualitat de la pedra, els agafadors surten generosos, les xapes estan perfectes i el grau mol al nostre nivell, comença amb una lleugera tendència a la dreta per a la segona xapa tornar a l'esquerra i pujar per un bonic esperó, després una lleugera tendència a la dreta ens porta a una còmoda reunió. 20 metres, 7 xapes, IVº / IIIº+
Segon llarg : Ara és una diagonal a la dreta fins a anar a trobar la part de dalt del primer llarg de la via "La Canal", , al punt d'unió de les dues vies un pont de pedra i un arbre que ens assegura un tros més dret que va recte amunt per arribar a la reunió situada al peu d'una placa. 30 metres, 1 pont, / IIº / IIIº+
Tercer llarg : Se surt per la dreta, remuntant uns metres de la canal, per després anar a trobar un mini collet a la nostra dreta, el petit collet està un xic podrit, un cordino en uns matolls ens assegurarà el pas delicat per baixar un metre i passar al peu de la placa de la dreta. Pujar per l'esperó fins a la placa, ben assegurat, dreta, bonica i curta, a sobre un replà i la reunió a l'esquerra. 20 metres, 2 arbres 4 xapes, IIIº / IVº / IVº+ / o Ao
Quart llarg : Un curt passamà des de la reunió fins a situar nos a la zona herbosa, uns 10 o 12 m metres es fan caminant en direcció a la pedra, al darrer moment una baga d'un arbre a l'alçada de la cap marca l'inici de la pedra, actualment trobarem una reunió de dos espits, primer uns metres, a la dreta recta amunt, fins a tocar el sostret, flanqueig a la dreta per pedra de primera, no gaire difícil i amb possibilitats de posar alguna cosa, a mig recorregut uns matolls amagant un altre cordino a terra un xic més amunt (a la dreta) un altre pont de pedra, a l'alçada del cap, ens marca el lloc per a on pujar recte fins a dalt, una xapa serà la darrera reunió. 55 metres, 3 bagues,caminant / IIIº+ / IIIº / IIº / IVº
Baixada
Anar a l'esquerra, al davant i una mica més amunt un senyal groc i blanc i una fita ens marquen el camí, seguir per l'esquerra flanquejant, descendent, una mica fins al fons de la canal, graons tallats a la pedra seguir-los recte avall.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.