Translate

Cercar en aquest blog

diumenge, 11 de desembre del 2022

Indignats

11-12-2022
Montserrat
Collbató
La Codolosa (Central)
Via : Indignats
 

Els companys habituals m'han abandonat, que si la dona, que si el fill, que si la neta, que si la gosa .... i la meva gata fem-me fora de casa dient que és el seu dia lliure i vol gaudir-lo. Trist i sol estava Jo quan apareix el Joan, el "Soci", ell i Jo hem estat trenta anys socis empresarials i després de setze anys de deixar de fer veure que treballàvem encara ens parlem i de tant en tant sortim a escalar, així que em diu "Guille" no et preocupis demà a les 9 h al Bar de l'Anna i ja farem alguna cosa.

El Guillem al L - 1 (Foto Oliva)
L'època en què vam ser socis va ser bona ens partíem el temps quatre mesos forts de treball, els dos a la botiga, quatre mesos lliures per ell i quatre per mi, no necessàriament seguits. No ens lo vam passar malament com a socis i ara ell té la seva colla i Jo la meva, encara que de tant en tant coincidim i anem a escalar junts.

Com sempre hem rememorat la primera xerrada de posar una botiga, en un lloc, si mes no curiós, va ser en un bivac a l'aresta O del Batian (5199 mt) al Mont Kenya l'any 1974 del nostre senyor, uff !! m'estic posant sentimental.
Dia rúfol de nassos, bon ambient al Bar,  faré l'únic cigarret del dia amb el Xacó al carrer ... Som sis quan finalment s'aixeca la sessió, mes amb allò de dir...!! anem fins a peu de via a veure si  hi ha sort i cap a casa, com passa sempre que te n'aniries tranquil·lament a casa, no plou i els núvols s'estan esqueixant, mala sort, haurem d'escalar..!!!
L'Abril al L - 2
A l'inici de La Codolosa tres del grup diuen que faran la via el "Últim Futter" i tirant amunt, nosaltres seguim i ens posem a peu de la via "Indignats", com vaig amb dos ganes de molta de cura, ràpidament m'agencio el primer llarg, que a més és el més fàcil, la segona reunió la fem en la de la via "Del Joan's" que ells em diuen és la de la nostra via, després a casa veig que no, que la via "Indignats" surt per on ho hem fet, però ja se sap quan vas en una cordada de iaios no es pot discutir, ho he hagut de mirar a casa, a les ressenyes.
Ha..!!!, una anotació m'he agafat a totes les cintes de colors llargues i molt llargues, sense menysprear cap d'elles.
L'Oliva al L - 3
Referent a l'edat he de dir que avui m'he sentit com un bebè protegit pels avis, habitualment soc el "Vell" i avui era el més jove de tots tres.... iupii !!!.  Santa paciència de l'Abril que ens ha aguantat al "Soci" i a Mi.

Aproximació
Descripció de la via :
Primer llarg :
  C
omença amb una curta fissura obliqua de dreta a esquerra (2 metres exposats) i després puja entre dues mates per anar a trobar diferents plaques, entre placa i placa la dificultat baixa, fins a la reunió en una petita cornisa. La dificultat és variada segons passis per la dreta, l'esquerra o el mig de la xapa. 30 metres, 4 xapes, IVº / IIIº /IVº+ / / IVº+ / IVº
Segon llarg : Se surt una mica a l'esquerra de la reunió, fins a la primera xapa a partir d'aquí es posa dret no és fàcil, uns metres més amunt una llastra perfecte per agafar-se, en aquest punt, m'he agafat a la xapa de dalt i he posat el peu a la de baix, el que facilita un xic el pas i amunt, després la dificultat decau progressivament fins a arribar a sota un esperó, en aquest punt anar a la dreta a trobar una còmoda rapissa entremig dels arbres. 25 metres, 4 xapes, IVº / VI-- Ao / / IVº /
Tercer llarg : Ara tenim la primera xapa recta a sobre el cap i la segona un xic més amunt, a la primera s'arriba des de la reunió i a la segona he arribat per la dreta per després agafar-me com una paparra a la presa de colors, després algun passet fi i baixa la dificultat el darrer tram un xic descompost. 25 metres, 6 xapes, / Ao / / IVº / IIIº - IIIº+

Baixada :
Hem fet un ràpel curt fins a la reunió de sota i després un de llarg fins al peu de via.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta  

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat. 

Per LaCanalla a Montserrat  

Per  LaCanalla fora de Montserrat