dijous, 29 de desembre del 2022

Collbató
Codolosa Central
Via : Josep Monistrol

Els anys passant a una velocitat increïble, ja estem a vint-i-vuit de Desembre i aquesta serà la darrera escalada de l'any, ens lo prenem amb calma, com sempre, el dia és perfecte i al bar Anna som els únics del ram de la corda, la resta deuen estar voltant per terres de ponent.
El Martí al L - 1
El fet és que escollim una via que tinc catalogada com per iniciar-se, me cagu en tot com anàvem..., el "Jefe" es posa, valent, les dues puntes de corda i nosaltres callats, recte.... mmm No, a la dreta .... mmm No, l'Esteve i Jo ja assaborint una birra (sil·logisme acceptat pels"coquitos" de la llengua) al Bar, finalment li posa les banyes i amunt fins a la reunió, ara ens toca a nosaltres suor, fa calor, i llàgrimes, patiment emocional per lo baix que hem caigut. Un cop a la reunió li donem dues opcions al Martí o puja ell o rapelem d'aquí... pugem tots a la següent reunió, sort que només té dues i donem per, feliçment, finalitzat el dia dedicat a la natura ara tornem al nostre estat natural el Bar
El Martí (un altre cop) al L - 2
Avui, és més aviat un dia per explicar les aventures amb els nets, els que tenen, i amb la resta de la família, parlar del Tió, dels regalets fets o per fer-se, etc.
Quan ja portem el grau suficient d'alcohol adquirit per introducció directa a la vena, toquem de resquitllada el tema polític, .... estem tan decebuts amb tots que aviat s'arriba a la conclusió que de catalogar a tots els polítics de mentiders en amunt, és possible que existeixi alguna excepció, però no som conscients.
Ens acomiadem fins a l'any vinent, amb l'esperança de no empitjorar gaire.
Descripció de la via :
L'inici és a l'esquerra de la paret. A uns 2/3 metres a l'esquerra del cable d'un vell tasco que està un xic per sobre.
Primer llarg : L'Inici és un xic explosiu a la vertical d'una xapa que està uns quatre o cinc metres per sobre, es pot començar un parell de metres a la dreta per una diagonal ascendent de dreta a esquerra, menys difícil, per després fer un curt flanqueig a l'esquerra i un parell de metres amunt, per xapar, després amunt a trobar una baga que es veu, és un vell pitó, entremig una reunió que no es fa, el pitó assegura un pas un xic forçat per en acabat situar-nos a sobre del pas que és com un petit gendarme i seguir amb diagonal a la dreta per una bonica placa, una altra xapa ens farà arribar còmodament a la reunió. 30 metres, 3 xapes 2 pitons, IVº+ / Vº/ IVº / / IV+ / IVº.
Segon llarg :
Amunt per terreny dret i amb un pas fi per arribar i sortir d'una xapa, un pitó una mica amagat a la dreta, ens alegra el dia, després una llarga placa amb tendència a la dreta, que sense ser extrema, sí que està un xic desprotegida fins a arribar a una xapa, aquí un gir a l'esquerra per una pedra extraordinària i mantinguda ben assegurada amb dues xapes que ens deixen a l'aresta. 35 metres, 4 xapes 1 pitó, / IVº+ / IVº.
Baixada :
Un ràpel de 55 metres. O caminant per anar a trobar la drecera de Fra Garí i arribar ràpidament al poble de Collbató.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.