dissabte, 27 d’agost de 2022

Monestir

Miranda de les Magdalenes

Via  :  Directa Núria

Com que som uns "panxes contentes" perdrem el primer "Funi" i agafarem el segon amb què el Sol ens castiga un xic més, fins a arribar al collet de les dues Mirandes, en aquest punt ens deixem caure en una zona d'ombra.

L - 1 Raimon pujant / Martí i Guillem xerrant (Foto Jordi)

Just abans d'arribar al collet ens trobem al Jordi i al Felip, de Sant Cugat que també van al mateix lloc, tots buscant l'ombra.

Arribem junts al peu de via, amablement ens demanen per començar els primers a escalar, faltaria més ells són dos i nosaltres tres, a més ells són "Bons" i pujaran amb una mà al cul per donar-li una mica més d'emoció.

Al complert   L-2  Martí i Raimon  R-2 felip i Guillem i qui fa la foto el Jordi
El Raimon silenciosament comença a escalar i a la segona xapa diu – per què no calleu i me assegureu ?
Jo que cada dia vaig més despistat surto el darrer, quan arribo a la primera reunió no em deixen lloc per entrar i el "Jefe"amb una punta de corda a la mà, i un somriure a la cara, em diu... ja pots seguir, em sembla lògic i faig la segona, a l'arribar a la segona reunió m'adono, s'ha reservat la tercera, la més maca.
El Martí al L - 3

Cada dia soc més despistat i els companys s'aprofiten, jejejeje
Tot això m'ho acabo d'inventar, més o menys, però queda bé...no?

Aproximació  : Des de el Pla de les Taràntules o estació superior del Funi. anar a la ermita Sant Joan, a sobre agafar el camí de la esquerra i remuntar per unes escales de pedra (veure itinerari)  fins arribar al collet i baixar per el altre costat (veure itinerari).
Descripció de la via
Primer llarg  :  Des de la xapa que marca el inici  de la via pujar uns tres o quatre metres, trobarem una doble xapa, la de la dreta marca el camí de aquest llarg, anar pujant amb lleugera amunt seguint les xapes per terreny mol còmode, en algun tram se ha de controlar  els agafadors, sense ser general, ens col·loquem a sobre de una cornisa herbosa trobarem un curt passamà per accedir. 25 metres, 5 xapes, IIº / IIIº.
Segon llarg  :  Per l’esquerra de la reunió, en flanqueig, els primers passos un xic mes delicat, després puja mes recte amb lleugera tendència a l’esquerra, pedra mol bona,  agafadors correctes amb una dificultat bastant homogènia . 25 metres, 8 xapes, IVº+ / IVº.
Tercer llarg  :  Se surt  per l’esquerra amb un pas per mirar-lo, després amunt amb un primer pas amb un mol bon agafador i a partir de aquest punt anant combinant el Ao amb algun pas de agafar-se a la pedra, se arriba be de xapa a xapa, fins la part de dalt que el tema es mes humà i se surt escalant amb bons còdols i per terreny franc fins a anar una mica a la dreta i arribar a la darrera reunió. 27 metres, 16 xapes, Vº / Ao – Vº / Vº IVº
Descens  :  Acabar de pujar al cim i agafar el camí, turístic,  de baixada que passa per la ermita de Santa Magdalena i les escales de Jacob fins el camí de Gorros.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.